2019-01-11
Firma

Audi zamyka rok 2018 z wynikiem około 1 812 500 sprzedanych samochodów

Audi zamyka rok 2018 z wynikiem około 1 812 500 sprzedanych samochodów
  • Wyniki na koniec roku gorsze o 3,5 procent, co jest skutkiem niesprzyjających warunków
  • W Polsce rok 2018 zamknął się wynikiem o prawie 11 procent lepszym niż rok 2017
  • Prezes zarządu AUDI AG Bram Schot mówi: „Po pełnym wyzwań roku, przygotowujemy się na kolejne lata i kolejne wyzwania”

Ingolstadt, 11 stycznia 2019 r. W roku 2018 Audi dostarczyło klientom na całym świecie około 1 812 500 samochodów. To o 3,5 procent mniej niż rok wcześniej. W Europie, na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy sprzedaż spadła aż o 13,6 procent. Na Starym Kontynencie prawie jedna trzecia dostaw, które miały miejsce od początku roku, to były modele po zmianach, czyli A1, A6, A7 i Q3. W Chinach, koncern z Ingolstadt po raz kolejny w trzydziestoletniej historii obecności marki na tym rynku, potwierdził swoją pozycję lidera segmentu premium. W Ameryce Północnej firma zamknęła rok wynikiem sprzedaży bardzo zbliżonym do wyniku z roku 2017 (-0,9%). Tylko w grudniu samochody marki Audi nabyło 154 550 klientów na całym świecie. To mniej o 14,3 procent w stosunku do grudnia roku ubiegłego.