2018-05-30
Modele

Udoskonalenie: zoptymalizowana aerodynamika Audi e-tron

Udoskonalenie: zoptymalizowana aerodynamika Audi e-tron
  • Koncepcja zaawansowanej aerodynamiki samochodu elektrycznego: współczynnik oporu powietrza 0,28
  • Kluczowy czynnik wpływający na przebieg długich podróży: opór
  • Rozwiązanie zastosowane po raz pierwszy w samochodzie produkcji seryjnej: opcjonalne, wirtualne lusterka zewnętrzne w najwyższej wersji wyposażeniowej

Ingolstadt, 30 maja 2018 r. Im lepsza jest aerodynamika samochodu elektrycznego, tym dłuższa jest podróż: współczynnik oporu powietrza rzędu 0,28, daje prototypowi Audi e-tron najlepszy pod tym względem wynik w segmencie SUV’ów. Dla osiągnięcia przez ten samochód zasięgu ponad 400 km (wg. założeń cyklu WLTP), jest to kluczowy czynnik. Najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem aerodynamicznym zastosowanym w tym całkowicie elektrycznym modelu klasy premium są wirtualne lusterka zewnętrzne.